Bilmodell: Volvo S70 T5 1998
Ägare: Zandra Rokosa

Volvo S70 T5 1998 

Zandra Rokosa
Volvo S70 T5 1998

Vad gör du när du inte bygger bilar?
Jag jobbar på GBG Lackcenter och umgås med familjen, eller pillar hemma i huset.

Varför blev det just denna bilmodell?
Den dök upp som ett billigt ras =) och min man håller på med Volvo bilar.

Hur länge har du byggt på bilen?
Sedan hösten  2012

Hur och när uppstod ditt intresse för bilbygge?
När jag träffade min man, han är tokig i bilar, speciellt Volvo.

Vad är viktigaste delen för dig när det gäller bilbygge?
Att allt klaffar och blir som man tänkt, och att jag själv gillar bilen.

Vad har du för planer för bilens framtid?
Kanske trimma den lite mera, effekt är ju alltid kul :)

OM BILEN:

Omvandling exteriör:
Klarglas strålkastare och blinkers från C70, egenbyggt stötfångarhölje fram med 850R nederdel, samt en läpp nedtill, V70 XC grill lackad i 492, ögonlock, sidoblinkers från S60, så kallade ”dyr sidokjolar”, egenbyggd bakre stötfångare med diffusor från V60 R-Design, vinge från 850R, Solfilm på alla rutor utom framrutan, alla svarta plast detaljer på bilen är lackade i mörkgrå 492, baklampor lackade/tonade.

Lack:
Swedish racing green, lagd av mig själv.

Bilstereo/multimedia:
Huvudenhet från Pioneer, Helix högtalare I alla dörrar samt hatthylla, Kicker 12 tum x 2, Ett Kicker slutsteg och ett Denon.

Fälgar:
Volvo ”BOR” 8x19”

Motor:
B5234T3 Med 19T turbo, 3 tums avgassystem hela vägen, racekat och dubbla japs dämpare bak, Special programvara från TM-Racing i Katrineholm, mekaniskt styrt laddtryck, hårdare fjäder i wastegateklockan, omdragna tryckrör, 40 mm aluminium intercooler, BSR Optiflow luftfilter kit, racekoppling från Sachs, Allt motorarbete utfört av RockoSpeed garaget.

Omvandling interiör:
Flockad instrumentpanel, Sparco ratt i mocka, Sparco bälteskuddar, framsäten från S70R, dörrsidor från S70R, Instrumenthus med blåa tavlor från S70R, Stjärnor i taket, stereoram mm lackat i egenblandad silverkulör.